Değerli okuyucumuz,
Soru-Cevap platformumuzda abonemiz olan kurum ve kuruluşların soruları değerlendirilmekte olup abonemiz olmayanlara cevap verilmemektedir. Ancak bir kereye mahsus sorunuzu cevaplandırıyoruz. Abonelik işlemleri için “MİHDER” Yazı İşleri Md. Ve abone sorumlusu Sn. Savaş EMEKLİ ile 0 312 425 00 55 nolu telefondan irtibat kurabilirsiniz.
2018 yılında belediyenizce pansiyon ruhsatı verilen bu yerin şimdi devir edilmek istenilmesi halinde dosyasında itfaiye raporu bulunduğunu ve bu raporun geçerli olup olmadığı sorusuna gelince; İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin İşletmecinin değişmesi ve İşyerinin Nakli başlıklı 8 inci maddesinde aynen:
“…Madde 8- Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresin değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devralan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak suretiyle yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir. (Ek cümleler:RG-9/6/2020-31150-C.K-2626/3 md.) Ancak devredilmek istenen iş yerinin fiziki durumu ile ruhsat dosyasındaki bilgi ve belgelerin faaliyet konusuyla ilgili bu Yönetmelik kapsamında karşılanması gereken mevzuat hükümlerine aykırı olması halinde, söz konusu aykırılıkların giderilmesi için en fazla altı aylık süre verilir. Verilen süre içinde tespit edilen aykırılıklar giderilmediği durumlarda devir işlemi yapılamaz.
(Ek fıkra: 12/3/2012-2012/2958 K.) Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ile gayrisıhhî müesseseler hariç olmak üzere, sıhhî işyerleri için adresin değişmemesi kaydıyla faaliyet konusunun değiştiği durumlarda ruhsat başvurusunda bulunulması halinde, dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınarak yeni faaliyet konusu ile ilgili şartlar karşılanmak kaydıyla başvuru sahibi adına tekrar ruhsat düzenlenir.
İşyerine yeni ortak alınması veya ortaklardan birinin ayrılması durumunda yeni ruhsat düzenlenmez.
İşyerinin başka bir adrese nakledilmesi halinde yeniden ruhsatlandırılması esastır.
Mahalle, cadde, sokak ve benzeri yerlerin isim veya numaralarının değişmesi nedeniyle aynı işyeri için yeni ruhsat düzenlenmez. Ruhsatta yer alan bilgiler güncellenir.
İşyeri sahibinin ölümü halinde, yeni ruhsat düzenlenmeksizin kanunî mirasçıları adına eski ruhsatın intibakı yapılır.
Ruhsatın yenilenmesi veya intibakı gereken hallerde yetkili idareye en geç üç ay içinde müracaat edilmesi zorunludur. Bu süre mirasçılar için altı ay olarak uygulanır. Süresi içinde müracaat yapılmadığının yetkili idarelerce tespiti durumunda tespit tarihinden itibaren onbeş günlük süre verilir. Bu süre sonunda ruhsat yenilenmediği veya intibak yaptırılmadığı hallerde ruhsat iptal edilir….denilmektedir.
Bu durumda Yönetmeliğin 8 inci maddesinde sayılan hükümler çerçevesinde aykırı bir durum bulunmadıkça, mevcut dosyasındaki bilgi ve belgeler esas alınarak ayrıca bir belge yada rapor istenilmesine gerek bulunmayıp devir işleminin gerçekleştirilebileceği değerlendirilmektedir.